TRE TIPS TIL OUTDOOR ACTION I SOMMERVARMEN

1. Kitesurfing

Lad din drage bære dig op fra havet og flyv gennem luften i 10 meters højde. Ok, det sker med garanti ikke første gang, du kitesurfer – men efter sigende er det ikke særlig svært at lære at komme op og stå på boardet, hvis bare din balance er nogenlunde og du er glad for vand.

Tip: Der findes kiteskoler i flere steder i landet, som underviser nybegyndere. Her kan du også leje alt udstyret, så det behøver ikke være en dyr investering at afprøve sporten for sjovs skyld.

Det skal du bruge:
– Kite + tilhørende udstyr
– Board
– Håndklæde
– evt. våddragt
– evt. hjelm

2. Mountainbike i skoven

Spænd hjelmen – i bogstaveligste forstand. Mountainbiking er til dig, der kan lide fart! De danske skove er enormt smukke at cykle i, men hvis du tror, at det bliver en hyggelig skovtur, kan du godt forvente at blive overrasket, for mountainbiking er benhårdt! Du bestemmer selvfølgelig selv tempoet og ruten, som findes i forskellige sværhedsgrader: grøn er lettest, herefter følger blå, rød og sort, mens de orange ruter er til de ekstreme. Der skal helst lidt gang i den, hvis du vil udfordres, men husk, at der er stor risiko for styrt, når du kører mountainbike.

Tip 1: Tag ikke dit højest elskede træningstøj på. I skoven er der risiko for flænger i tøjet, fordi grene og krat kan rive fat i dig og flå tøjet i stykker, og har det regnet for nylig, kan du risikere at komme ned og rode rundt i mudder og søle. Det er en god idé at tage et par cykelhandsker på, så du også beskytter dine hænder mod rifter og slag.

Tip 2: Når du vælger sko, er der frit valg mellem kliksko eller ikke kliksko. Det vigtigste er, at du kan løbe i skoene. Som mountainbiker er det ofte nødvendigt at hoppe af cyklen, når du skal op ad særligt stejle skråninger, og så er det nødvendigt, at du både kan bevæge dig og stå fast.

Det skal du bruge:
– Mountainbike
– Cykelhjelm
– Slidstærkt tøj
– Cykelsko
– evt. cykelhandsker

3. Beachvolley på stranden

Har du svært ved at bare at dase, når du er på stranden? Kombinér strandturen med træning! Beachvolley er for dig, som ikke gider slikke sol hele dagen. Sporten træner både din kondi, din styrke, dit boldøje og ikke mindst din team spirit – beachvolley er en holdsport, der kræver flere mennesker, så her har du en god grund til at samle venner, familie eller kolleger til en sjov dag med sand mellem tæerne.

Tip 2: Der er beachvolleynet på mange danske strande, men er du ikke i nærheden af vandet, eller er der ingen net på din strand, kan du også finde beachvolleybaner inde i landet. Du kan ofte låne volleyballs ved banerne.

Det skal du bruge:
– Volleyball
– Net
– Badetøj
– Håndklæde
– To hold

Stay hydrated

Når du træner i varmt vejr, har du brug for endnu mere væske og energi, så husk en flaske vand og en lækker snack. Du kan fx tage en Frankly Juice med i tasken, så får du både velsmagende væske og frisk energi på én gang. Vores grønne juice med agurk, spinat, æble, citron, ingefær og hvedegræs er en perfekt makker i sommervarmen, fordi det høje indhold af ren agurk hjælper din krop med at hydrere.

Husk også en god klat solfaktor, når du dyrker sport i solen, så du ikke udsætter din hud for sundhedsskadelige stråler.