SEEDSTER, CORONA OG TRUENDE KONKURSER !

For første gang i 6 år åbnede vi op for den sårbare godtepose omkring vores rejse fra køkkenbordet til idag. Det gjorde vi i tirsdags d. 10 marts på Seedster i Spanien. Vi fik muligheden for dette, i forlængelse af at Jesper Buch i julen 2018 forsvarede os på LinkedIn overfor mediernes vilde udsagn omkring sundheds anprisninger af vores populære ingefærshots. Der var heldigvis også rigtig mange af jer derude som forsvarede os, fordi i godt ved at vi ikke vil mislede nogen, tværtimod. Vi laver bare et ærligt produkt som tilfældigvis indeholder en af de ingredienser i frisk form, som er blevet anerkendt af så mange for dets sundheds egenskaber. Nok om det. Tak!

 

Efter denne episode er vi i dialog med Jesper, da vi i øvrigt har leveret vores produkter backstage til Løvens Hule i nogle år. Han spørger om vi egentlig ikke tør at fortælle vores historie for 4-500 mennesker på Seedster 5.0 – hans årlige iværksætter og netværk event! Vi takker ydmygt og beæret ja og lander så på Seedster i marts 2020. 

 

Den historie vi i tirsdags deler på scenen er en råt for usødet fortælling om hvordan vi bag facaden af vores umiddelbart godt kørende Instagram, Facebook og LinkedIn profiler rent faktisk har været ved at gå konkurs 5 gange og har måtte se hinanden dybt i øjnene så mange gange ift. om vi dog kunne overkomme at løfte denne opgave, vi var påbegyndt. Om at have ansat vores venner til at skære råvarer, presse, tappe og sætte kapsler og labels på i hånden til langt ud på natten måned efter måned. Forkert indkøbte maskiner der resulterede i at de manuelle processer der skulle udskiftes med mere automatiske og effektive, forbliver og vi i stedet må ansætte endnu flere og betale yderligere lønninger. Utallige nætter uden søvn og en konstant uvished omkring hvad morgendagen bringer. Udfordringer med kunder pga. vores holdbarhed, hvorfor vi ihærdigt bliver ved med at starte forskningsprojekter for at forsøge at lykkes med en naturligt længere holdbarhed. Dyrt købte oplevelser, blot for at ville udfordre en traditionel industri og rent faktisk prøve at gøre en forskel. 

 

Da vi takker ja til Jespers tilbud om at indtage hovedscenen på Seedster 2020 har vi ikke løst problemerne 100% overhovedet, hvorfor vi umiddelbart tænker at det vil være begrænset hvad vi kan bidrage med af solstrålehistorier!

Da vi dog i januar 2020 er færdige med forskellige forskningsprojekter og rent faktisk har fundet en løsning på længere holdbarhed, kan vi tilføje et succesfuldt kapitel til vores foredrag, fordi det har betydet en 40% stigning i omsætning de første mdr. af året. Trods vi vælter et flipboard på scenen, staver forkert på selv samme flipboard, bliver lidt rørstrømske og en gang i løbet af foredraget lige glemmer hvad fanden det næste var der skulle siges, så griner folk samtidig med de nyder vores komplet ærlige og autentiske fortælling, der på forunderlig vis nærmest bare bliver krydret lidt med disse klodset heder. Vi bliver klappet af scenen og er simpelthen høje af al den kærlighed til os og vores historie. En historie som jo egentlig bare startede på et lille køkkenbord og som naturligvis har udviklet sig, men som alligevel bare slet ikke er startet helt endnu ift. vores ambitioner.

 

For en gang skyld var vi faktisk gode til at sige til hinanden, at vi gjorde det sgu. Trods alt den modgang vi har haft og passioneret har kæmpet os ud af, så lykkedes vi sgu endelig efter 6 år med at få produkterne passet ind i markedet. Og takket være vores fantastiske medarbejdere, mentorer i baglandet og ikke mindst alle jer derude som støtter os og følger med, er vi her idag!

 

Ca. et døgn efter denne oplevelse mødes vi af Corona panik og må arbejde og gennemgå situationen frem til kl. 1:30 natten til torsdag. Vi kan se at alle vores virksomheds kunder, cafeer, institutioner osv. pludselig bliver lukket ned og det betyder at vi ikke skal levere. Dette har naturligvis indvirkning på vores omsætning. Vi hører samtidig også at vores ingefærshots rives ned af hylderne i supermarkederne, så noget positivt er der da. 

 

Nu står vi atter engang på en rutsjebane tur for 6 gang på 6 år og kigger en alvorlig situation i øjnene ift. vores kære virksomhed og rækker blot ud til alle jer for at sige jer stadigt tak – for support og interesse i vores brand. Vi lover at gøre alt som sædvanlig for at blive her (bare rolig) og håber i finder det passende til vores “helt ærlige” koncept, at vi rent faktisk lige åbner op for lidt af posen her, for at lade jer se os endnu mere transparente end vi i forvejen er. 

 

Når alt dette er fortalt om os selv og vores problemer, skal vi på ydmyg vis også sende en kærlig tanke til alle jer der selv personligt og familiært er berørt af sygdommen og situationen i helhed. 

 

Lad os alle stå sammen i denne tid. 

 

Kærlighed herfra // TeamFrankly